P2 temat på WordPress…

Jag har startat min egna mikroblogg kanske man kan säga. Adressen är onyanserat.wordpress.com. Anledningen till att starta en blogg till, när jag redan pysslar med två andra var, dels att jag ville jag ha ett ställe där jag kunde häva ur mig vad jag tänker och tycker just då. Någon slags ventil kan man säga. Dels så ville jag testa P2 temat eftersom jag tycker mig se en nytta av det i jobbet med en klass.

Den största anledningen är nog den första. Jag gillar att prata först och tänka sedan, men jag försöker att inte göra det på internet eftersom det jag säger här finns kvar i text och arkiveras. Men om man har en egen yta för de snabba tankarna så kanske de kan får vara just snabba tankar där man kanske kan få ändra sig senare. Eller?

Twitter finns ju, men jag är inte riktigt förtjust i hur snabbt mina tankar försvinner i feeden. Inte minst för mig själv, jag gillar att gå tillbaka och kolla vad jag tänkte igår eller dagen innan det. Twitter är för mig framförallt kommunikation på olika sätt, inte ett tankeforum. P2 temat ger mig mer utrymme, än 140 tecken, men samtidigt så uppmuntras det lilla snabba inlägget. Jag är väldigt förtjust i det formatet. Kanske för att jag  gillar att prata och behöver begränsande faktorer för att hålla mig kort.

Kan man dela upp sig på flera sätt på nätet och vara öppen med det? Alltså kan jag har två olika bloggar med olika innehåll, olika inriktningar och kanske till och med olika åsikter och faktiskt visa att det är jag! samma person som ligger bakom bägge bloggarna? Fungerar det?

Kan man häva ur sig sina snabba ogenomtänkta tankar?

Tja vi får väl se….

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Absolut att man kan!! Tror du har helt rätt – i hur du gör. Hela tanken med grovutkast och revidering OCH kommentarer på det är förenlig med ”Processorienterat skriv/arbetssätt”, och bloggen är snudd på den bästa kanalen för den sortens skrivutveckling /personlig utveckling. Gillar det där växlandet mellan egna tanken och tanken i grupp, samt läsa, uppleva osv. Tror att det ska pendla mellan för att vara som bäst.

    Inser när jag läser ditt inlägg att enbart Twitter skulle för min del vara rätt så… äh.. jag skulle tröttna. Måste summera tanken någonstans, annars får jag en känsla av kaos eller liknande. Tror det i alla fall. Har bloggat dagligen sen 2006 och det är som du säger, ett sätt att tänka.

    Svara
  1. Digitala skrivbordslådor eller blogg för snabbdialog | Signerat… //Mia Ankarvall

Kommentera

