Dags att börja varva upp i huvudsak

Jag är hemma igen efter några veckor på annan ort.När jag far iväg på semester så händer något med mig. Jag kopplar ner på alla plan. Jag är inte lika aktiv. Inte lika analyserande. Inte lika fundersam. Inte lika med helt enkelt.

Jag gillar den känslan, jag gillar att vara mindre med och mindre aktiv, men det fungerar inte när jag väl är hemma igen. Då börjar mina tankar vandra och idéer börjar kommer. Dock så tar det ett tag för mig att varva upp.

Vad det är som tar tid vet jag inte.

Det kan vara att jag återigen måste bemästra nyhetsflödet. Att hitta, se och framförallt sålla nyheter.

Det kan vara att jag behöver hitta tillbaka till mina rutiner och mina normala göromål för att fungera som vanligt.

Det kan helt enkelt vara så enkelt att jag har lång startsträcka, eller att jag måste vänja kroppen vid lite högre dos koffein. Jag vet ärligt talat inte.

Det kan också vara så enkelt att det är skrivandet som ger mina tankar lyftkraft och under semestern skriver jag inget. Det gäller att hålla upp skrivandet så att man har en rytm i det. Rytmen hjälper dig att formulera dig och det är när jag formulerar mig jag lär mig.

Det är dags att börja varva upp i huvudsak – men jag tror att det kanske får ta en vecka eller två.

Man vill ju inte stressa ihjäl sig.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Känner igen mig :). Jag vill vara mindre med och mindre aktiv samtidigt som jag älskar mitt arbete och att arbeta i en lärande org. En balansgång mellan tillstånden vill jag också eftersträva under hösten utan att behöva resa bort. Har också läst dina inläg om planeringen inför hösten, jag blir inspirerad!

    Svara
  2. Tack för bägge kommentarerna. Jag har nu varvat upp och känner en sprudlande glädje i att ta tag i saker och ting igen, samtidigt som att jag låg på en klippa idag och bara tittade ut över havet och bara var!

    Underbart.

    Svara

Kommentera

