Instruktioner första lektionen i höst!

Installera Skype

http://www.skype.com/

När Skype är installerat och ni registrerat ert konto om ni inte redan har ett så vill jag att ni lägger till mig i er kontaktlista.

Vi kommer att använda Skype för skolarbete och ni kommer att kunna skypa mig för att be om hjälp osv. Jag kommer också använda Skype för att skicka ut tips, länkar osv.

Registrera er på WordPress.com

WordPress är en bloggportal, och jag har registrerat en klassblogg där som vi kommer att använda som diskussionsforum

Du registrerar dig på sv.wordpress.com När du registrerat dig så vill jag att du skypar mig den emailadress som du använde för att registrera dig så att jag kan lägga till dig som användare på vår klassblogg.

Installera Google Earth
Ni hittar Google Earth på earth.google.com

Google Earth kommer vi använda som atlas och kartbok i stor utsträckning.

Installera Gapminder desktop

Ni hitta Gapminder desktop på www.gapminder.org/downloads/

Det var det hela för den här gången, jag återkommer!

// Petter

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

