Imorgon skall jag prata internet

… med mina elever.

Jag skall prata bloggar och sociala medier. Jag skall prata youtube och wikipedia. Jag skall prata om skype och jag skall prata om gapminder. Jag skall prata om GoogleEarth och om WordPress. Jag skall prata om källkritik!

Med en dator på varje skrivbord finns världen i klassrummet. Med en dator i varje elevs händer finns klassrummet i världen, var helst de önskar.

Kanske kan vi dyka ner på Petersplatsen från 10 000 meters höjd, kanske kan vi vända blicken mot stjärnorna. Kanske kan vi se vallfärden till Mekka eller höra Martin Luther King tala i Washington den 28 augusti 1963.

Imorgon skall jag prata internet!

Lämna en kommentar

Kommentera

