Läraryrket var ett ensamt yrke

Ok, jag är inte lastgammal direkt, och jag har alltid under hela min yrkesverksamma karriär ingått i ett arbetslag. Jag har aldrig varit ensam i mitt yrke, jag har alltid haft människor runt omkring mig som jag litat på och som jag kunnat vända mig till när jag har behövt hjälp. Jag har aldrig känt mig ensam, men jag inser nu idag att jag varit det.

De nya kontakter som jag knyter i stort sett varje dag ute på nätet, sedan jag tog steget och förflyttade mitt yrkesverksamma liv ut i de sociala medierna, har gett mig nya kollegor.

De nya kollegorna lägger sig i vad jag gör!
De håller med mig ibland och de säger emot mig ibland.

De gör mig bättre!

Så tack alla där ute som håller mig på tårna. Det är så väldigt mycket roligare nu.

// Petter

Lämna en kommentar

Kommentera

