Varsin – Dag 1 – kontaktskapande

Under den första ”vanliga” dagen med varsin dator har jag skapat digitala kontaktytor mellan mig och mina elever och mellan eleverna. Jag har alla mina elever på Skype och jag har skapat två klassbloggar på WP och har lagt till alla elever som skribenter.

Tanken för mig var att dessa digitala kanaler skulle underlätta elevernas skolgång eftersom de hela tiden, var de än befinner sig (nästan) kan ha kontakt med sina klasskamrater och kunna utnyttja de fördelar som är när man lär sig i grupp.

Det gick bra, det gick bättre än jag trodde – för när jag lagt till 8D i en skype grupp och skickade ut en påminnelse om betinget de fick på lektionen så fick jag en fråga om exakt vad det var som ingick. Jag hann inte ens börja svara innan en av de andra i klassen svarade åt mig.

En bra första dag!

Jag tror det kommer flera!

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Wowsiken! Bra! Härligt!

    Svara

Kommentera

