En inbjudan att dela min förtroendetid

När jobbar du egentligen?

Mitt vanliga svar när en ickelärarekamrat ställer den frågan är – Hela tiden.

Jag vill nämligen mena att mitt lärarjag slår igång minst en gång i timmen. Jag utsätts för någon typ av information och en av tankarna jag då får är nästa alltid – Jaha, hur kan jag använda det här i klassrummet med mina elever?

Men är det sant egentligen, jobbar jag hela tiden, varje timma av min vakna tid? klart jag inte gör egentligen, det vore ju inte sunt inte hälsosamt och inte bra. Mina kvällar är min förtroendetid –  från det att barnen gått och lagt sig tills då jag själv stupar i sång framemot 12 tiden. Då anser jag att jag jobbar.

Jag ser nyheterna – ser en en film – surfar på nätet – läser bloggar – läser och skickar mejl – planerar min morgondag – twittrar – facebookar – kollar youtube – skapar bokmärken – läser in mig på etikens spörsmål, eller uppdaterar min kunskap om den romerska armén – diskuterar med någon.

Allt mitt arbete hemma i soffan på kvällarna delar jag med tusentals andra lärarkollegor. Det roliga är att jag börjat dela de här stunderna med andra, framförallt via twitter. Om någon av er där ute vill vara med så är mitt twitter namn @shpetter och jag är tillgänglig de flesta kvällar mellan 20:00 och 00:00.

Vi hörs!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Har hittat din blogg Petter. Hoppas du jobbar nu då och har lite koll på dina kommentarer. Fullt upp med Twitter kanske? Hoppas allt är bra i Bigh High!

    Svara
  1. Tweets that mention Förtroendetid | SH Petters blogg -- Topsy.com

Kommentera

