Eftertanke – reflektion

Så här skulle jag vilja att mitt arbete var!

Tyvärr så är det så att Eftertanken, utvärderingen och reflektionen ofta får stryka på foten av den ena eller den andra anledningen.

Hur gör ni i ert arbetslag för att hinna med tanken, förbättringen, reflektionen?

Jag skulle vilja ha mer gemensam reflektion, mer gemensam eftertanke. För att kunna ge varandra och våra elever mer. Tillsammans kan vi driva skuta framåt och få infallsvinklar vi inte tänker på själva.

Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Snygg bild, den vill jag låna och jag håller med dig det är viktigt med dessa bitar. För min egen del är bloggen en viktigt kanal men saknar att göra det tillsammans mer med kollegorna. Jag skulle vilja utvärdera mer via olika webbverktyg men har inget konkret förslag.

    Svara
  2. Tack – jajjamen, låna på, det är meningen.

    Känner igen mig i din beskrivning, det är precis så jag tänker med. Webverktyg i all ära, det är bra, men visst är det härligt och otroligt goivande de stunder vi har när man kan sitta öga mot öga mod sina kollegor och ”prata affär”.

    Svara
  1. Tweets that mention Eftertanke – reflektion | SH Petters blogg -- Topsy.com

Kommentera

