Veckans uppgift är att prova Markup

Hittade detta fantastiska verktyg för att kommentera en webbsida. 

I en 1 – 1 miljö som jag arbetar i så tror jag att det här är riktigt bra, när elever publicerar saker digitalt, för att ge feedback. Jag tror också att det kan vara ett verktyg för att markera viktiga saker för elever, poängtera innehåll osv. Tillsammans med någon typ av social media så tror jag att det kan vara otroligt givande.

Jag ger mig själv läxan att testa på något vis under den här veckan.

 

 

 

 

 

 

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Jag tycker att du är så himla bra, Petter. Ville bara säga det:)

    Svara
  2. Jag igen. Men hur gör du för att få det att stanna kvar? Har fått dit en pil och en text, dragit på ”Publish” grejen, men sen finns det ändå inte där när jag går in på sidan igen. Några tips?

    Svara
    • Det är länken du får när du klickar Publish som har markeringarna. Den vanliga sidan är kvar som vanligt.

      Tack för berömmet : )

      Svara
      • Aha! I see:) Thanks.

        (Känner mig lite engelsk en dag som denna när jag sitter och skriver formativa omdömen om elevernas prestationer under ”About a boy” arbetet:)

        Svara

Kommentera

