Samling kring pumpen

Det var ett tag sedan jag förmådde mig att skriva en bloggpost här. Det finns en orsak till det, och det är polariseringen i skoldiskussionen. Jag hamnade i en del diskussioner på twitter om några av mina poster för mer än ett år sedan och de var så stort fokus på rätt och fel och skillnaderna mellan åsikterna målades upp som gigantiska avgrunder. Det slutade med att känslorna tog överhanden och gick så långt som till personangrepp (… och angrepp om vem som började och vem som var värst och så en gång till om vem som har fel…)

Det var inte roligt längre!

För mig har diskussionen på Twitter varit viktig för min professionella utveckling. Diskussionerna på nätet har vägt upp för det som saknats på jobbet för att jag skulle kunna utvecklas och bli bättre.

Så det här är ett upprop, det är dags för de professionella lärarna att samlas. Samlas kring pumpen och börja diskutera igen. Diskutera på riktigt, låt inte det svarta och det vita ta överhanden. Låt oss för hela friden inte själva göra politik av skolan. Det finns tillräckligt med politiker i landet och vi som faktiskt är professionen borde kunna låta bli det.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

